Destinatii De Vacanta In Vizita La Aeroportul Din Iasi

Chiar daca este abia luna aprilie, sunt sigura ca fiecare dintre noi se gandeste deja la vacanta. Fie ca iti doresti mare, soare si plaja sau preferi muntele, alegerea vacantei ideale este intotdeauna o grea decizie. Unde sa pleci, ce cazare sa alegi, ce mijloc de transport, masina sau avion, toate trebuie atent pregatite si organizate. De acum inainte, cu siguranta voi avea o grija in minus pentru ca, cel putin partea de transport, am stabilit-o si este batuta in cuie: avionul va fi cel mai bun aliat pentru concedii reusite. Si nu a fost deloc greu sa ma decid, mai ales dupa vizita pe care am facut-o saptamana trecuta la Aeroportul din Iasi. Bineinteles, responsabila de acest tur super interesant a fost Kooperativa 2.0 Iasi despre care va povesteam si in acest articol. Am fost placut surprinsi de toate schimbarile si modernizarile care au avut loc la aeroportul din Iasi chiar sub ochii nostri, intr-un timp destul de scurt. Insa, ca sa intelegeti la ce ma refer si cam care a fost impactul noilor implementari, ar trebui sa incep prin a povesti prima experienta pe care am avut-o cu aeroportul din orasul nostru.

Undeva prin anul 2012, am aterizat pentru prima data la Iasi. Am avut norocul sa gasesc un zbor Bucuresti – Iasi la un pret destul de mic, chiar neobisnuit de mic. De obicei, daca zburam undeva in afara tarii, era nevoie sa vin cu trenul pana la Iasi pentru ca, in cele mai multe cazuri, o cursa Bucuresti – Iasi cu avionul costa mai mult decat una externa. Bucuroasa ca in sfarsit pot uita de drumul de mai bine de 6 ore cu trenul, m-am imbarcat intr-un avion cam mic si care parca scartaia din toate incheieturile. Va spun sincer ca am facut multe rugaciuni pana la Iasi pentru a ajunge cu bine la destinatie si, pana la urma, am aterizat in regula. In anul 2012 aterizam mult pe aeroportul din Baneasa, unde te speria mereu peisajul daca il comparai cu cele din restul Europei, asa ca m-am gandit eu ca mai rau decat acolo nu putea fi la Iasi. Am ajuns, am trecut de toate verificarile si urma sa astept la banda rulanta pentru bagaje. Dar stai! Ce banda rulanta? Nu exista asa ceva! Veneau diferiti muncitori ai aeroportului, cu bagajele in mana, strigand in gura mare: „Asta, al cui e?”. N-as putea sa va povestesc cam ce impact a avut asupra mea aceasta experienta, desi ulterior am aflat ca ar fi trebuit sa fiu fericita ca nu mi s-a pierdut bagajul, asa cum era practica cea mai des intalnita. Aceea a fost prima si ultima data cand am calcat in aeroportul din Iasi. Asta pana saptamana trecuta.

Va inchipuiti cat de placut surprinsa am fost cand am vazut schimbarile care au avut loc de la ultima mea vizita. Totul modernizat, pista noua de aterizare construita in timp record si foarte multe curse noi. De la 2 curse cate existau in anul 2012 (una spre Bucuresti si alta spre Viena) s-au mai adaugat inca 16, aeroportul devenind liant incepand cu aceasta toamna catre Vestul tarii, dar si catre restul Europei. De la unul dintre cele mai mici aeroporturi, Iasul a ajuns sa fie la inaltime, alaturi de Cluj si Timisoara, cu un numar de pasageri care a crescut impresionant: de la 270.000 in 2014 la 381.000 in 2015, ajungandu-se pana la 850.000 in 2016 si avand asteptari de peste 1 milion pentru anul 2017. Nu pot decat sa spun ca viitorul suna bine!

Lasand cifrele la o parte, haideti sa va povestesc despre noile destinatii de vacanta. Mi-as dori sa vizitez din nou Viena si Parisul, dar si sa incerc teritorii necunoscute precum Roma, Venetia sau Tel Aviv. Nu as refuza un pic de shopping la Milano, mai ales cand poti sa ajungi acolo in doar 2 ore si jumatate. Londra se afla de mult timp pe wishlist-ul meu, asa ca foarte curand o sa iau in calcul un City Break. Cand ai atat de multe destinatii la indemana, nici nu stii pe care sa o alegi. Cert este ca niciodata nu am fost mai fericita si mai mandra ca locuiesc in Iasi.

In vizita la aeroport ne-a placut la nebunie, am facut o multime de poze (ca de obicei, Paul Padurariu a fost fotograful nostru) si ne-am decis sa ne intoarcem la vara pentru cateva cadre cu aeronavele. Multumim gazdelor noastre – directorului aeroportului, Marius Bodea, intregii echipe si Elenei Troia, care ne-a intampinat cu atata caldura. Cu siguranta vom mai reveni insa pana atunci. Va incurajez sa faceti un tur al aeroportului si, mai mult decat atat, sa va alegeti destinatia care va face cel mai mult cu ochiul! Se pare ca vara anului 2016 se anunta a fi plina de aterizari si decolari pentru locuitorii Iasului si nu numai!

Va las mai jos un video care suprinde mai bine decat cuvintele toata constructia si schimbarile care au avut loc la Aeroportul din Iasi.

Kisses,

Ema

www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu www.paulpadurariu.ro © 2016 Paul Padurariu

2 Comments

1. Nu am zburat niciodata cu avionul, dar sunt curioasa sa incerc. In tarile pe care le-am vizitat am ajuns doar cu masina, deoarece iubitului meu ii este teama sa mearga cu avionul. 😀 Sper ca pe viitor sa pot sa experimentez aceasta senzatie.
    Pupici

• Amy, o sa iti placa si cu avionul, sunt sigura! Putina adrenalina de la decolare si aterizare, nu strica! 😀