5 Secrete ale unui Blog de Succes Adevarul gol, golut. Fara menajamente!

Buna dragilor! Ma gandesc de ceva timp la acest articol pentru ca sunt hotarata sa ajut, asa cum mi-as fi dorit sa fiu ajutata la inceputul carierei mele de blogger. De mai bine de 2 ani traiesc o noua viata, imi traiesc visul: acela de a avea un blog si de a putea impartasi cu voi, diferite experiente sau tinute. Din comentariile primite de-a lungul timpului am aflat ca o parte din voi chiar ati invatat ceva din articolele existente pe acest blog si asta ma face sa continui. Sunt recunoscatoare pentru tot ceea ce am realizat impreuna. Spun impreuna, pentru ca fara voi, acest vis nu ar fi prins aripi!

Inainte de toate, sa ne gandim putin in ce se masoara succesul? Daca ar fi sa ne luam dupa ceea ce solicita agentiile se masoara in vizitatori unici pe zi, numar de like-uri, engagement, followers, etc. Pe de alta parte, daca ar fi sa ne ghidam dupa asteptarile clientilor, se masoara in numar de comenzi generate. Poate ca ambele variante contin o doza de adevar, insa stiu sigur ca pentru mine se masoara in Bani. Cu toate ca in Romania este destul de greu ca blogger sa te ridici din anonimat si sa incepi sa faci bani cu adevarat. Insa, daca stii sa creezi cerere pentru clientii tai, la finalul zilei vei observa ca rezultatele incep sa apara.

Sunt sigura ca va asteptati sa cititi reteta secreta pentru a putea crea un blog de succes… ei bine nu o am, dar va voi impartasi cateva secrete, din experienta mea. Daca inca nu ati facut primii pasi in a deschide un blog, aici gasiti un articol cu si despre cum construim un blog  de succes (inarmati-va cu rabdare pentru ca este foarte detaliat).

Asadar, sa incepem! Mai jos veti gasi cele 5 criterii dupa care ma ghidez atunci cand scriu un articol pentru un client:

1. Calitate

Ca in oricare alt domeniu, calitatea produsului livrat (in cazul nostru articolul) este pozitionata pe primul loc in analiza unui business. Mi-a luat ceva timp pentru a putea crea continut de calitate, insa totul a venit de la sine prin practica. Experimentati, gresiti si invatati: acestea sunt principiile care stau la baza oricarei activitati. Nu putem ajunge la calitate, daca nu incepem sa experimentam pentru a putea identifica greselile, astfel incat sa putem invata cum sa devenim mai buni.

Nu este o cale usoara. Ba dimpotriva vei pierde nopti, gandindu-te la urmatoarele lucruri: “Oare ce a vrut sa spuna in acel comentariu?” sau “Poate ca are dreptate, poate chiar nu stiu sa scriu”. Online-ul este o lume rece care nu se ataseaza de noii veniti, pe care ii percepe ca intrusi. Noii intrati vor fi blamati, vor fi descurajati, vor fi aspru “pedepsiti” pentru simpla  existenta, insa toate acestea se schimba in momentul in care cititorul reuseste sa invete ceva nou, ceva ce nu ar fi anticipat, ceva ce nu a trait pana in acel moment.

2. Perseverenta 

Daca deja te-ai apucat de blogging, sfatul meu este sa continui ceea ce faci – pentru ca o faci bine. Cauta subiecte de la care cititorul sa invete ceva, imbraca subiectul intr-o poveste (ramai insa ancorat in realitate) si ii vei castiga increderea. De ce este importanta increderea? Ei bine, mai tii minte in ce se masoara succesul?

Cauta sa publici cel putin 2 articole pe saptamana. Chiar daca scrii despre un subiect comun, incearca sa aduci ceva nou. Diferentiaza-te subtil de celelalte blogg-uri. Nimanui nu-i place sa citeasca acelasi subiect pe 3 surse diferite, insa daca reusesti sa vii cu ceva diferit ai castigat cel putin un cititor.

Nu ceda! Fixeaza-ti un tel la care ai vrea sa ajungi si fa tot posibilul ca in fiecare zi sa te apropii cu cel putin 1%. Nu te focusa doar pe acel obiectiv, uneori este bine sa te opresti, sa tragi aer in piept si sa te uiti inapoi pentru a observa cat de mult ai realizat pana in acel moment.

3. Sinceritate

Ca tot am discutat putin mai sus despre incredere, in online aceasta se masoara in rata de conversie sau mai simplu spus: cum transformi vizitele in vanzare? Nimic mai simplu, trebuie doar sa experimentezi pe pielea ta. Fie ca este vorba despre un outfit sau o pereche de pantofi, iti sugerez sa redai cu sinceritate experienta ta. Fii sincera cu tine inainte de a incepe sa scrii despre acel produs, iar daca nu te convinge transimte-i acest lucru si cititorului. Sunt ferm convinsa ca nu iti vei dori sa il testeze iar mai apoi sa realizeze ca a achizitionat un produs de proasta calitate si asta datorita articolului tau. In aceasta situatie mai mult ca sigur acel cititor este pierdut, iar conform unor principii de marketing, un client nemultumit va face reclama negativa la cel putin 10 cunoscuti.

Experiment:

Sa spunem ca blogul A reuseste sa genereze pentru clientul X 100 de intrari unice pe zi. Din aceste intrari cel putin 10 oameni decid sa cumpere produsul pentru care s-a scris acel articol. Daca produsul este cu adevarat unul de calitate, acei cititori vor recomanda articolul tau mai departe, clientul castigand comenzi, iar tu vei dobandi un numar semnificativ de cititori/cititoare care vor avea incredere in informatiile pe care le furnizezi. In caz contrar, acei cititori vor avea “grija” ca blogul tau sa ajunga pe toate forumurile posibile.

4. Metrici

Pe scurt, masoara tot ceea ce faci. Incepe sa faci acest lucru inca din primele zile ale blogului, iar daca inca nu ai facut-o este momentul sa incepi. Inainte de a putea discuta/negocia cu un client va trebui sa stii cui te adresezi ca blogger. Publicul tau va reactiona pozitiv, sau va ramane pasiv? Pentru cei neinitiati, un modul simplu de folosit (pt wordpress) este Jetpack, insa va sugerez sa incepeti sa cititi despre Google Analytics deoarece atat agentiile cat si clientii solicita traficul blogului masurat prin acest tool.

Asadar, stiind cui ne adresam este usor sa identificam subiecte noi pentru a genera interes in randul comunitatii deja create.

5. Studiu

Ca in oricare domeniu, va trebui sa studiezi. Ce anume? Noile tendinte, noile tehnici de scriere, concurenta (da, va  trebui sa fii la curent cu ceea ce se intampla pe blogurile concurente). Iti recomand sa nu subestimezi blogurile prezente in acelasi segment. Studiaza, indentifica greselile si incearca sa fii mai bun. Exista o sumedenie de site-uri pe care as putea sa ti le recomand insa ma voi rezuma la unul singur: ProBlogger.

Pe langa informatiile din online iti recomand sa investesti in cunostintele tale, fie ca vei cumpara o care sau ca vei face o investitie in viitorul tau participand la cursuri organizate de adevarati specialisti in domeniu.

Sper sa te fi convins prin acest articol sa iti urmezi visul, iar cel putin o parte din misterele blogosferei au fost elucidate.

Pana data viitoare, kisses!

Ema.

14 Comments

  1. Ma bucur sa vad ca mai exista si oameni simpli care reusesc in online. Eu imi pierdusem speranta cand am vazut ca in Romania divele fac audiente pe dezbracate, de parca nu avem suficiente subiecte de acest gen la Tv.

    • Speranța moare ultima, draga Irina! Nu spun ca a fost ușor dar nici imposibil. Important este sa muncești mult si sa fii perseverent! Pupici

  2. Ai scris un articol foarte bun, cam pe asta mizez si eu atunci cand scriu :).

    • Multumesc mult, Roxana! Te pup

  3. Multumesc pentru acest articol! Chiar aveam nevoie sa citesc ceva motivational pentru ca trec printr-o perioada grea si da, tot timpul invat ceva nou din articolele tale 😘

    • Roxy, nici nu stii ce fericita sunt sa citesc ca acest articol te-a motivat! Capul sus, la fiecare capat de tunel este o luminita, trebuie doar sa o vezi! Kisses

  4. Un articol reusit! Felicitari Ema si eu te urmaresc din primele zile ale blogului si sunt mandra ca o ieseanca a reusit sa urce atat de sus!

    • Raluca, iti multumesc mult ca ma urmaresti, fiecare cititoare are un loc special in inima mea! Si da, mi-am dorit sa arat ca o moldoveanca poate! 🙂 Te pup!

  5. Iti multumesc pentru acest articol. L-am citit pe nerasuflate, la fel si pe cel din 2015 catre care faci trimitere.
    M-am ambitionat si eu tare mult in ultima perioada si am realizat ca trebuie sa investesc mai mult in blogul pe care deja il am si de care “ma lasasem” la un moment dat. Mi-am dat seama ce faceam gresit si imi voi revizui strategia.

    Articolul tau a venit exact la fix.

    Merci mult!

    Cu drag,
    Daiana

    • Ce mult ma bucur sa citesc ca articolul meu ti-a fost de ajutor! Am avut si eu perioade in care am fost tentata sa renunt la blog dar apoi am realizat ca imi place prea mult ceea ce fac si ar fi fost pacat sa ma impiedic de o mica pietricica. Asa ca te sfatuiesc sa nu renunti la ceea ce iubesti! 🙂

  6. Scumpa mea Ema, ma bucur mult pentru tine si mi-as dori ca toate telurile tale sa fie atinse. Stiu ca ti-a fost greu si cu toate stim ca ai fost atacata de gloata de “feishonisti” buzate cu orgolii cat casa si la fel de analfabete. Anul acesta ai confirmat castigand acel concurs prin care ai dat o palma mare acelor femei frustrate de viata lor si care scriu doar pentru a se simti importante.
    Bravo si tine-o tot asa!

    • Scumpa mea Andrada, nici nu stii cat ma bucur ca esti alaturi de mine de atata timp. Pana la urma, asta este tot ceea ce conteaza si cea mai mare satisfactie a mea. Te pup si iti multumesc din suflet pentru tot suportul!

  7. Superb articolul! Te citesc din prima zi si ma bucur din suflet ca am putut fi martora succesului tau! Felicitari si la mai mare!

    • Draga Kriss, intr-adevăr esti cititoarea mea fidela si sunt tare fericita ca pe langa o cititoare, am câștigat o prietena de nădejde! Te pup!

Leave Your Reply